dinsdag 15 juni 2010

Internetgids in de Aquabrowser ... en snel een beetje


Toch leuk om te zien hoe Web 2.0-toepassingen (als gevolg van de 23 dingen programma's die zo'n beetje alle bibliotheken hebben doorlopen) af en toe heel effectief kan werken: via mijn rss-feed werd ik vanmiddag nieuwsgierig naar een door Peter Delsman op de bibliotheek20-ning gepost berichtje.
Ik dacht hem te ondersteunen in zijn verzoek om de gids-gegevens weer te onsluiten via de Aquabrowser, maar toen ik de al geplaatste reacties doorliep zag ik behalve steun ook al een reactie vanuit bibliotheek.nl waarin het gewenste in het vooruitzicht wordt gesteld. Hier hadden we nog niet zo lang geleden halfjaarlijkse gebruikersgroepen voor, waar dan geen besluit genomen kon worden omdat eerst met de achterban overlegd moest worden. Dus actie pas na een jaar.
Dit stemt vrolijk, vooral ook omdat bibliotheek.nl hier snel reageert op de behoefte vanuit de bibliotheken.

1 opmerking: