vrijdag 16 januari 2009

Mydiscoveries op bibliotheeklimburg (2)


Om Mydiscoveries onder de aandacht te brengen leek het mij aardig om een instructiefilmpje in elkaar te fietsen en dit breed te verspreiden. Moet zeggen dat ik de kwaliteit niet geweldig vindt. Heb een hogere kwaliteit geprobeerd, maar daarmee werd de omvang van het bestand zo groot dat een upload naar Youtube van een halve dag werd gevreesd.
Als er suggesties zijn voor software/hulpmiddelen waarmee dit (gratis natuurlijk) kan worden gerealiseerd dan houd ik mij aanbevolen. En voor de realthing: ga naar bibliotheek limburg, klik rechtsboven op Mydiscoveries en ga aan het spelen.

3 opmerkingen:

  1. Ha Johan, ziet er goed uit.
    Met screencast kun je ook mooie en vooral goede filmpjes maken. ik heb eventjes uit de losse pols deze gedraaid. Er zijn diverse mogelijkheden om te delen, te sharen en te mailen. Kijk op de website. Jing is beschikbaar voor de MAC (!) en ook nog voor windows-mensen.

    http://www.screencast.com/t/NATSAT6J5P

    Die link moet je even kopieren omdat ik geen html-codes uit me hoof weet.

    (één van de 23 dingen was dit)

    Grz. Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Screencast levert mooiere kwaliteit - alleen was het beeld te groot voor fatsoenlijke weergave op mijn scherm - ben ook benieuwd of een uitsnede te maken is van het beeldscherm.
    Zal het eens proberen. Vanwaar overigens die foutmelding bij het doorklikken in de lijst??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je kunt ook een uitsnede maken. Voor de start trek je een uitsnede over je beeldscherm van het te screencasten beeld.
    Die foutmelding wordt veroorzaakt doordat ik die titel in een andere ABL heb opgeslagen, geloof die van OBA, en als je die titel dan weer in een andere ABL lanceert dan wil die daar wel es niet in zitten, en dat zijn neit die twee voorbeelden die ik erin heb zitten. Eigenlijk een 'fout filmpje' dus, maar het moets even snel snel.
    Grz Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen