vrijdag 30 januari 2009

Kenniscirkels in gebruik


Eind vorig jaar schreef ik al eens over de plannen rondom actieve kennisdeling bij het Bibliotheekhuis. Inmiddels zijn de eerste "kenniscirkels" in gebruik genomen en blijf ik enthousiast over de mogelijkheden van deze software.
Er is voor gekozen om niet alle mogelijkheden meteen voor iedereen beschikbaar te stellen. De komende tijd moet uitwijzen of het verstandig is: ik verwacht dat enkele mensen meteen tegen de nu opgelegde beperkingen aanlopen (buiten de moderatoren kunnen de leden zelf nog niets toevoegen - alleen reageren op bestaande documenten en andere items), of beter: ik hoop dat ze ertegen aan lopen, want dan voorziet het in een behoefte en kan snel worden doorgestapt naar het volgende niveau: iedereen gelijkwaardig: halen en brengen en vooral heel veel delen en op elkaar reageren. Dat is volgens mij de enige manier om de cirkel levendig en interessant te houden en te voorkomen dat de omgeving niet verder komt dan een gedeeld archief van VLB en Bibliotheekhuis.
Voor iedereen die nieuwsgierig is: de cirkels zijn vooralsnog alleen toegankelijk voor genodigden. Pas in een later stadium zullen ook onderdelen opengesteld worden voor iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten