donderdag 17 maart 2011

Tom Poes is 70

Gisteren is één van mijn grote helden, Tom Poes, 70 jaar geworden. Misschien geen leeftijd waarop allerlei herdenkingen worden georganiseerd - waarschijnlijk wacht dat op sterf- of geboortejubilea van de geestelijk vader Marten Toonder, maar daar moest ik me even niets van aantrekken.
Wist eigenlijk niets van de geboorte van Tom Poes tot ik gisteren naar aanleiding van een vraag ging kijken of Ollie B. Bommel niet ouder was. Dit blijkt dus niet het geval en ondanks de (steeds) jongere uitstraling van Tom Poes (zie op de afbeelding het verschil tussen de oer-tom en de latere versie), huist er natuurlijk een zeer wijze geest in. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat Tom Poes in Japan nu heel erg goed werk zou kunnen doen ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten