woensdag 11 november 2009

Mark Deckers: Waarom ik nog steeds geloof in Aladin!

Mark Deckers: Waarom ik nog steeds geloof in Aladin!
Goed om te lezen dat er nog meer mensen in bibliotheekland wonen die nog niet zo snel van Al@din afwillen. Ben het van harte met Mark eens als hij stelt dat we Al@din niet eerder moeten opdoeken dan dat we voor een alternatief hebben gezorgd. Dat er haast is met het alternatief is ook waar. Allerlei partijen (naast goeie vraag dook deze week ook "Ask me" op) zien er blijkbaar wel business in, waarom de bibliotheken niet? Al@din geeft invulling aan de informatiefunctie van de bibliotheek en biedt bij uitstek mogelijkheden om "connectie met de collectie" te maken om maar eens een populaire kreet erin te gooien.
Bibliotheekhuis Limburg heeft samen met de bibliotheek Vlissingen en Probiblio een project ingediend dat prima kan dienen om de modernisering en kwaliteitsverbetering van Al@din vorm te geven. Het zou prettig zijn als andere partijen (Mark zorg jij voor de OBD) zouden aanhaken. Dat komt het tempo zeker ten goede!

3 opmerkingen:

  1. Dag Johan,
    Mooi dat je het bericht oppikt. Ik ken jullie plan niet. Ben wel benieuwd. Stuur het maar eens toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ok Mark - ga ik zeker doen.
    Had verwacht je vandaag in Ede tegen te komen, nu heb ik je niet kunnen complimenteren met je tanden (= mijn frustratie, sterf van de tandpijn de laatste dagen....)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al gemeld aan Probiblio dat de OBD graag aan wil haken, juist omdat het tempo nu zo laag is.

    BeantwoordenVerwijderen