Paul Rinkens, zichzelf 'corporate insultant' noemdende bedenker van Qbic hotels (a branding bricks company: wij maken van gebouwen een merk).
Overal hetzelfde: de klant heeft de macht. Bibliotheken tot nu toe "bezitter van de kennis", kennis waar de buitenwereld bijzonder weinig mee doet. Bibliotheken weten meer van de klant dan allerlei hele grote multinationals weten en we doen er niets mee. Als we dat gaan uitnutten, dan wordt de bibliotheek de place to be.
- bibliotheek zoals C.C. moet onderdak bieden aan mobiele knowledge worker
- bibliotheek als co-creator: kunt allerlei nieuwe verbindingen faciliteren als bibliotheek door bijvoorbeeld een vrije vloer aan te bieden en gebruik hiervoor ook de passie van de medewerkers
- geef de kennis weg, levert vervolgens allerlei respons op die weer tot co-creatie leidt
- gebruik de kennis die je hebt als bibliotheek van je klanten om verbindingen met andere dienstenaanbieders te maken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten