Als in onze provinciale catalogus zaken moeten wijzigen zoals het toevoegen van bronnen en het upgraden van de applicatie dan is het aan het Bibliotheekhuis om daar met Medialab afspraken over te maken. De werkwijze lijkt simpel: binnen het provinciale netwerk neem je besluiten over wat je belangrijk vindt, eventueel zorg je dat je de benodigde middelen bijeen schraapt en als dat geregeld is, vraag je Medialab om een en ander te regelen.
In de beleving van de bibliotheken is zodra het besluit genomen is de zaak geregeld. In de praktijk zit daar natuurlijk nog wel wat tijd tussen, want de opdracht moet natuurlijk eerst wel geformuleerd en dan moet het worden ingepland, eventueel getest, beoordeeld en na goedkeuring pas echt worden aangeboden, maar dat mag toch al met al niet meer dan een maand of 2 duren zou je zeggen. Oké, als het iets geheel nieuws is en ingewikkeld of heel veel capaciteit kost dan mag het ook nog wel een maandje langer zijn, maar ik begrijp echt niet waarom Thuisgebruik nog niet werkt in Limburg. Het wordt al sinds mei vorig jaar door de Servicemanager Zoek&Boek aangekondigd, en de techniek werkt sinds vorig najaar, maar voor zover ik weet is alleen in de provincie Groningen Thuisgebruik geïmplementeerd.
Als ik probeer uit te leggen dat dit te maken heeft met planningen en dat dit in een upgrade wordt geregeld en niet even ad hoc, dan is daar nog wel begrip voor. Dat begrip gaat over als telkens de implementatie van de upgrade wordt uitgesteld. Volgens de laatste berichten duurt het nog tot eind mei, waar eerst eind 2008 de verwachting was....
o, dit klinkt to ZO bekend ...
BeantwoordenVerwijderen