vrijdag 27 maart 2009

Literatuurplein heeft het begrepen


De nieuwe website van Literatuurplein is volgens mij een goed voorbeeld van een door de bibliotheken gemaakte website die is gericht op de gebruiker van nu. Ik twijfel nog over de look (vreselijke kleuren - maar die kan ik misschien zelf wel aanpassen als ik mijn inlog heb geregeld), maar de modulaire opbouw en de doorkijkjes naar de toekomstige marktpleinen voor uitgevers en schrijvers bieden perspectief. Bibliotheken moeten deze site veel meer uitdragen en gebruiken in hun diensverlening. Ik ga maar eens beginnen om de literatuurplein-widget een plek op de provinciale catalogus te geven

1 opmerking:

  1. Hey Johan,

    Ook ik was onder de indruk van deze site. De opbouw doet me sterk denken aan Netvibes. De mogelijkheid tot personaliseren m.b.v. de modules maakt het erg gebruiksvriendelijk en zorgt er voor dat je makkelijker toegang hebt tot datgene op een website wat voor jou interessant is. Hopelijk gaat bibliotheek.nl zich ook in deze richting ontwikkelen..

    BeantwoordenVerwijderen