dinsdag 10 maart 2009

Hoera voor Leendirect


Als ouwere jongere probeer je soms de kicks uit je verleden weer terug te halen. In mijn geval was ik hiervoor al heel lang op zoek naar het onvolprezen album Schlagende Wetter van Kowalski. Niet te vinden via platenzaken, Bol.com of downloadprogramma's. Geheel volgens het principe van de long tail bleek een exemplaar wel aanwezig in Rotterdam. Blijkbaar was er nog een liefhebber in het land, want ik moest nog wel enkele maanden geduld hebben, maar vorige week kon ik eindelijk mijn exemplaar gaan ophalen bij de bibliotheek.
Het stof is weer helemaal van mijn volumeknop af, maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen dat Leendirect toegevoegde waarde heeft. Een hele mooie en nuttige dienst van de bibliotheken! Zegt het voort en ga op zoek naar je eigen kicks in de collectie van CDR.

P.S.
Het kostte nog even zoeken om de goede benaming op de dienstverlening te kunnen plakken. Leendirect, Digileen, Muziekweb, CDR.... Nu ben ik natuurlijk geen maatstaf omdat ik voor het eerst van deze dienst gebruik maak, maar volgens mij gebruikt iedereen in bibliotheekland deze benamingen door elkaar. Dat is niet erg, zo lang de klant maar op de goede manier wordt geholpen.

5 opmerkingen:

  1. Als ik het geweten had, had je zo een back-up van me kunnen krijgen. Kowalski-fans, ik kom ze nooit meer tegen tegenwoordig. Bewaar goede herinneringen aan de optredens in het Tilburgse Noorderligt (nu 013)en heb nog steeds spijt dat ik de Engelstalige versie van Schlagende Wetter indertijd bij ElPee in Den Bosch heb (moeten) laten staan.
    Nog veel draaiplezier, zeker omdat de CD-versie als bonus Der Arbeiter bevat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het draaiplezier is dik in orde - hoewel in enkele nummers de beschadigingen hoorbaar zijn. Mogelijk doe ik nog een beroep op je als het echt storend wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You know where to find me....toch???

    BeantwoordenVerwijderen