woensdag 5 januari 2011

Bibliotheekfilmpjes

De afgelopen tijd zijn er een aantal filmpjes gemaakt die mogelijk handig zijn in presentaties of overleggen om te illustreren waar de bibliotheken mee bezig zijn. Plaatjes werken toch vaak beter dan praatjes. Ik vind trouwens wel onduidelijk voor wie de filmpjes nu precies bedoeld zijn. Soms lijkt het gericht op collega's en soms op een groter publiek. Zou van mij wat gerichter mogen.
Check het kanaal van bibliotheek.nl of onderstaand filmpje van Bibliotheek Nederland en doe er je voordeel mee.

3 opmerkingen:

  1. Wat een tenenkrommend filmpje met een verkeerd gekozen positie: "de bibliotheken hebben de boot gemist, maar Bibliotheek Nederland biedt de oplossing en het bespaart ook nog geld". Op een heel belerende en truttig toontje. Voor wie is dit filmpje in hemelsnaam gemaakt?

    Nan van Schendel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als ik de filmpjes zo bekijk lijken ze me vooral gericht te zijn op de bibliotheken zelf om ze te overtuigen om mee te doen met de landelijke ontwikkelingen. Maar inderdaad helemaal duidelijk is dit niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee inderdaad het is niet duidelijk dat het voor de bibliotheken is , lijkt me echter wel duidelijk dat het niet voor onze leden is, dus blijft er enkel over het is voor mij en onze collega's bedoeld, dan komt het niet zo goed over vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen