maandag 8 december 2008

Kennisdelen: Kennis en Innovatie Cirkels


Bibliotheekhuis Limburg heeft binnen het Limburgse bibliotheeknetwerk de ambitie om de kennisorganisatie te zijn. Vorig jaar heeft dat al geleid tot een plan voor de instelling van een Kennis en Innovatie Centrum (e-KIC) waarbij dit centrum een virtuele plaats is waar de kennis met betrekking tot het bibliotheekwerk in de provincie wordt gedeeld. Inmiddels is gestart met de uitwerking en blijkt centrum niet zo'n handig beeld te zijn (is toch te veel een fysieke plaats). Daarom is het beeld nu vervangen door cirkels en leren we vandaag omgaan met de software die het werken in deze cirkels "van voor en door het netwerk" kan ondersteunen.

Vandaag leer ik dus omgaan met Basic Support for Coöperative Work (BSCW), een cursus waarbij ik en passent mijn Duits nog een beetje kan ophalen, want de leverancier OrbiTeam Software komt uit Bonn. Omdat "mijn" werkgroep als een van de proefcirkels voor de software gaat functioneren zal ik hier de komende tijd vaker over posten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten